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금모래밭

[060906] 9. 5.자 NYT 서울발 기사 -Online Game, Made in U.S., Seizes the Globe

http://www.nytimes.com/2006/09/05/technology/05wow.html?_r=1&oref=login&pagewanted=print

...while games stamped “Made in the U.S.A.” have often struggled abroad, especially in Asia, World of Warcraft has become the first truly global video-game hit since Pac-Man in the early 1980’s. ...

WoW의 성공 이야기 속 casual의 정의라 함직한 대목도 나오네요.

“But in order to be a mainstream game for the general public, it has to be easily accessible, and there have to be lots of things for you to do, even alone.

lovol
레임에 벌써 우리말로 번역되어 떴군요 근데 1페이지만.. ^^;

target=_blank>http://www.lameproof.com/zboard/zboard.php?id=bbs1&no=16367
09-06 m | d
lovol
관련성은 떨어지지만 위 even alone을 꼭지로 하여 종래 궁금하였던 것 하나 질문드리면,

mmo 속 솔로잉 플레이와 콘솔 속 {솔로잉} 플레이의 차이에 대한 것입니다. 아바타 플레이와 캐릭터 플레이라는 점 외에요. (mo에선 실질상 솔로잉이 드무므로 배제)